October 02, 2014

Køkkenvalget er afgjort !

Model Kvadrat Hvid
og "vinderen" blev Svane Køkken, helt specifikt model Kvadrat hvid med et helt reol modul fra Y20 serien.

Hvorfor valgte jeg Svane modlen ? Bestemt ikke fordi det var det billigste tilbud !
Arbejdsløn til montering er meget ens imellem de tre forskellige tilbud, som jeg modtog. Hvidvarerne og granitbordpladen koster også cirka det samme, så forskellen imellem de tre muligheder ligger faktisk i køkkenelementerne pris.

Efter det første besøg i Svane butikken, så fik jeg lavet en opfølgningsaftale i mit eget køkken, hvor alle målene af mit 7m2 store lille køkken blev opmålt fra gulv til loft og fra væg til væg. Desuden havde vi en rigtig snak om, hvad jeg godt kan lide af dele i mit nuværende køkken såsom mine 5 stk små 30 cm bredde skuffer, og hvad jeg fandt problematisk såsom skuffer uden sider i hele skuffehøjden, hvorfor indholdet falder ud i mine stopfyldte skuffer.

Reol fra Y20
I alle de mange Svane kataloger havde jeg desuden set, at man kunne et "højskab" i halv størrelsen til placering under bordpladen. Hvilken fantastisk ting til opbevaring af kolenialvarer ! Og den pågældende virker dejlig solid i metal og fast plan bund, så tingene ikke vipper frem og tilbage som i bundene med trådnet.

Og et andet sted i katalogerne så jeg et reolmodul fra køkkenserien Y20, hvor en KitchenAid blev udstillet i promt og pragt, endnu en detajle, som jeg fandt rigtig spændende.

Hvad der virkelig tiltaler mig er, at Svane køkken tilbyder skuffer og skabe i størrelse fra 30-90 cm i bredden, så man ikke bliver fastlåst i 50 eller 60 cm, som er standard hos andre køkkenfirmaer.

Lad mig dele diverse tegninger fra Svane af mit kommende køkken.

Køkkenet set oven af

Langsiden af køkkenet
Vægskabene bliver større end i dag, idet de går op til loftet. I vægskabene med glaslåger, bliver hylderne ligeledes i glas med indbygget ovenlys.Og under vægskabene bliver der lysspot. Sikke en masse lys, så jeg pludselig kan få i mit køkken, der virker meget mørkt om vinteren.

I selve soklen bliver der 2 yderligere opbevaringsskuffer til alt mit køkken habengut.

Den korte side af køkkenet
På den korte side af køkkenet befinder kogeplader, ovn og emhætte sig stadig væk. Emhætten bliver dog visuelt mindre synlig end den nuværende krabat af en emhætte. I denne side af køkkenet bliver der sokkelskuffer i hele soklen.
Endevæggen

På endevæggene i køkkenet får jeg en reol i stedet for de to nuværende hylder fra Ikea, hvor jeg kan udstille mine flotte køkkenredskaber samt opbevare mine kogebøger lukket inde bag en låge.

Mit nuværende køkken bliver nedtaget i uge 44. Herpå overtager mureren køkkenet som arbejdsplads, hvor der skal fjernes vægfliser og lægge nyt gulv i uge 44 & 45. Køkkenelementerne leveres i uge 45, hvorpå det nye køkken opsættes i uge 46.

Men inden da venter der mig en lille opgave med at få pakket alle mine køkkenredskaber, bageting og kolonialvarer sammen. Gad vide, hvor lang tid, det mon tager ?

No comments:

Post a Comment

Your comment is my reward :-)
You are more than welcome to write your comment in either English or Danish.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...