November 03, 2014

Lokal sandstorm i køkkenet


Endelig kom dagen, hvor mureren langt om længe bankede på min hoveddør, for at komme i gang med hans del af arbejdet. Oprindelig skulle mureren være kommet onsdags i sidste uge, så blev aftalen fredag i sidste uge. Fredag eftermiddag, da jeg kom retur fra arbejde havde mureren stadigvæk ikke udført sin del af arbejdet. Og der røg jeg op i det orange felt !!!!

I min projektplanlægning var der sat 4 dage til mureren del af arbejdet efter hans ønske, hvorpå elektrikeren skulle have adgang til køkkenet. Og bliver alle diverse køkkendele afleveret senere på ugen.

10 minutter efter jeg havde indtalt min besked angående diverse deadlines på murerens telefonsvarer, så blev jeg ringet op af mureren. Der ville komme to mænd i dag mandag om morgenen kl 7.00. Det var helt OK med mig, men jeg fortalte mureren, at jeg ville afvente, at svendene dukkede op, inden at jeg kørte på arbejde. Mureren sagde, at jeg bare kunne køre på arbejde, men ikke på vilkår, at jeg skulle kører nogle steder, inden at jeg havde set de pågældende personer !!!! Mureren svarer, at murersvendene ville komme kl 7.00, men måske klokken kunne blive 7.15, hvis trafikken drillede. Det var helt OK med mig, jeg skulle nok vente på dem. På det tidspunktet fornemmede, at mureren var krøbet i ly under hans skrivebord på hans stemme.

Svendene bankede på min hoveddør kl 7.10, hvorpå vi fik en kort snak om opgaven i mit køkken. Nedtagning af vægfliser, optagning af gulvfliser og endelige lægning af nyt flisegulv. Kl 9.30 ringede min mobiltelefon, hvor mureren var i røret. De bestilte gulvfliser har ikke kommet frem !!!! De ville blive expres-leveret til i morgen tidlig tirsdag, så han ville gerne, hvis elektrikerne kunne starte på hans del af arbejdet allerede i dag.

Den endelige aftale er, at elektrikeren starter i morgen tidlig tirsdag, hvorpå han ringer til mureren, når han er færdig. Herpå kommer murersvendene spurtende med gulvfliser og hurtigtørrende lim (hvilket jeg ikke skal betale for), så der kan fuges, og alt kan være på plads til på onsdag.

Jeg har ikke ondt af mureren og hans udgift til hurtigtørrende lim, for han kunne have overholdt den oprindelige aftale og være dukket op i onsdags !!!

I mellemtiden "nyder" Hannibal og jeg det enorme støvlag, der ligger alle steder i køkken-alrummet. Det gode ved et sådan støvlag er, at man tydeligt kan se, hvor der er støvet af, og hvor der ikke er støvet af :-)

1 comment:

  1. Hej Karin !

    Jeg må indrømme, at det er nemmere at styre projekter med mange del-elementer på arbejde end at styre en murermester og hans svende.

    Kirsten

    ReplyDelete

Your comment is my reward :-)
You are more than welcome to write your comment in either English or Danish.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...