March 31, 2015

Transformation fra grim ælling til flot svane

Det berømte EFTER billede
Endelige har mit køkken gennemgået den allersidste forvandling fra at være "grim" ælling til at være den flotte svane som i det kendte H.C. Andersens eventyr "Den grimme ælling".

Jeg er blevet rigtig glad for det helt færdige køkken :-)Det endelig resultat er ligesom jeg havde forestillet mig, at det ville være, måske endda endnu bedre i virkelighed end i min forestillingsevne.

Det berømte FØR billede

Den særlige ingrediens
Der er blevet opsat 140 stk keramikfliser i fem forskellige farver i Marimekko inspireret mosaik mønster. Fliserne er fremstillet af keramiker Dorthe Hansen, og det tog cirka 2 måneder for hende at lave mine fliser efter, at julen og gavebestillingerne var overstået. Hver fliser i 10x10 cm koster 29 kr/stk.



Da jeg lavet aftalen om opsætningen af fliserne med mureren, så bad jeg specifikt om en erfaren murersvend, som ville være interesseret i en spændende og udfordrende arbejdsopgave.

Og det ønske fik jeg opfyldt ! Selv det vanskelige steder omkring vinduet er udførte perfekt med både halve og kvarte fliser.

Fliserne i sig selv er ikke en standard vare, så der var variation i størrelsen imellem hver enkel flise på 2 mm. Til trods herfor, så har murersvenden fået opsat fliserne i lige linjer.

Det er et rigtig flot stykke udført arbejde :-)




No comments:

Post a Comment

Your comment is my reward :-)
You are more than welcome to write your comment in either English or Danish.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...